Naujieji metai – motyvacija ar demotyvacija? - Kitas Variantas

Naujieji metai – motyvacija ar demotyvacija?

Laukiame ir ruošiamės sutikti Naujuosius metus, tikėdamiesi atversti švarų, baltą popieriaus lapą. Pagaliau pradėsime sportuoti, skaitysime įdomias knygas, išmoksime užsienio kalbą. Bet ar tikrai? Gaila, tačiau šie mūsų tikslai po švenčių gyvuoja daugiausiai kelias savaites, o vėliau būna pamiršti ir paslėpti po kasdienių darbų kilimėliu.

Pokyčiams Naujųjų metų nereikia

„Ne tik jaunuoliai, bet net ir suaugę tiki, kad atėjus sausio pirmai dienai, jie staiga pasikeis. Deja, neatskris jokia pasakų fėja, neateis jokie elfai, kurie mostelėtų burtų lazdele ir Naujųjų metų naktį pakeistų tuos žmones kardinaliai. Ir jei jiems tam tikrų tikslų nepavyko pasiekti iki šiol, tai kas turėtų pasikeisti dabar? Tie patys įpročiai, įsitikinimai ir vidiniai blokai, trukdę anksčiau, niekur nedingsta. Galbūt trumpalaikė motyvacija skatina veikti kokias kelias savaites po pasižadėjimo, bet vėliau viskas grįžta į senas vėžes“, – teigia neformalaus ugdymo organizacijos „Kitas variantas“ įkūrėjas ir vadovas Tomas Kaulinskas, kuris tiek suaugusiems, tiek moksleiviams veda teorinius bei praktinius užsiėmimus, kaip teisingai išsikelti tikslus ir jų siekti.

Jei žmogus iš tikrųjų nori pakeisti savo gyvenimą, jis nelaukia Naujųjų metų, kito mėnesio ar net dienos – keistis jis pradeda tą pačią minutę, kai supranta, kad jam tai reikalinga. Pokyčiams ar svajonių išsipildymui nebūtinas tikslus laikas, svarbiausia savo mintis ir idėjas paversti veiksmais, atnešančiais norimus rezultatus.

Pervertiname savo tikslus

Užvaldyti kalėdinės dvasios ir naujos pradžios laiko dažnai nepajaučiame, jog kitiems metams užsibrėžiame tikslus, kurių nepajėgsime išpildyti. Todėl, kai po švenčių žlunga mūsų planai ir mažėja motyvacija, imame teisintis: „Tai buvo ne mano jėgoms“, „Tam reikia stiprios valios“ ir t.t. Jei šįkart nepavyko, galbūt reikia pradėti nuo šiek tiek paprastesnių ir labiau įveikiamų tikslų?

„Norų įgyvendinimui koją pakiša ir neadekvačiai ambicingi tikslai. Pavyzdžiui, „nuo šiol pradėsiu lankyti sporto klubą tris kartus per savaitę“ arba „pasiruošimui egzaminams skirsiu po valandą kiekvieną vakarą“. O kaip buvo iki šiol? Kiek kartų per savaitę pavykdavo nueiti į sporto klubą? Vieną? Ne… O gal tris kartus per mėnesį? Tada net ir du kartai per savaitę kvepia nesėkme bei sau neištesėtu pažadu. O kaip su pasiruošimu egzaminams? Pavykdavo bent tris kartus per savaitę tam rasti valandą? Ne? Tada „skirsiu po valandą kasdien“ – graži, bet gal nelabai įgyvendinama ambicija. Geriau turėti nedideles pergales nei nuolatinius ambicingus fiasko“, – pasakoja T. Kaulinskas.

Kaip išvengti nuolatinių fiasko?

„Labai atidžiai apgalvokite kiekvieną tikslą ir įvertinkite savo galimybes. Savęs paklauskite: ar tikrai tikiu, kad galiu jį pasiekti per užsibrėžtą laiką? Kaip stipriai tikiu savo jėgomis? Geriau pradėti nuo mažų tikslų ir tik juos pasiekus imtis didesnių, o ne atvirkščiai – apsiimti per didelius krūvius ir patirti dar vieną nesėkmę. Pradėkite Naujus metus su keliais išties jums svarbiais ir realiais tikslais, nenorėkite visko ir iš karto“, – pataria „Kito varianto“ vadovas.

Nebūtina laukti Naujų metų ar kito mėnesio, kad pradėtume kilti savo svajonių link, net jei jos dabar atrodo nepasiekiamos. Ieškokite, kas paskatintų jus kilti mažais laipteliais, kol galiausiai pasimatys, kad svajonė yra visai šalia, o vienintelės ribos ir kliūtys tūno mūsų galvose.

Brigita,
VšĮ, KITAS VARIANTAS

Submit a Comment