Lyderiu gali būti kiekvienas, net ir moksleivis - Kitas Variantas

Lyderiu gali būti kiekvienas, net ir moksleivis

Esame įsitikinę, kad lyderiai yra tie žmonės, kurie užima vadovaujančias pareigas, yra puikūs oratoriai bei yra daug pasiekę savo karjeroje. Dėl to dažniausiai neįvertiname tokių stiprių savybių kaip atsakomybė, paslaugumas ar tolerancija. Tačiau lyderiu gali būti ir mama, ir mokytojas ar net moksleivis. Svarbiausias kriterijus – būti savimi.

Tai vis dėlto koks yra lyderis?

„Lyderis nebūtinai turi būti labai daug pasiekęs. Nebūtinai jis yra vadovas. Tai žmogus, kuris gyvena savo gyvenimą, daro tai, kas jam patinka, būna savimi, nebando būti kažkuo kitu, neapsimetinėja, nebando slėptis. Suteikti lyderio savybes tik vadovams – tai amerikietiška motyvacija“, – pasakoja neformalaus ugdymo organizacijos „Kitas variantas“ įkūrėjas ir vadovas Tomas Kaulinskas.
Kiekvienas gali vadintis lyderiu: jei jis pasitiki savimi, pažįsta savo emocijas, puoselėja savo stiprybes, o savo silpnybes ne tik žino, bet ir dirba ties jomis, kad jos netrukdytų siekti tikslų ir judėti į priekį. O geriausiai žmogus mokosi iš aplinkinių, kai mes matom aplink save lyderius, tie žmonės mus įkvepia būti geresniais, būti savimi.
„Jie motyvuoja bei įkvepia priimti iššūkius. Tik tie, kurie nori ir geba pasiimti maksimumą iš gyvenimo, išnaudoja visas galimybes, kurios padeda jam pasiekti tikslą, gali vadintis lyderiais“, – įsitikinusi septyniolikmetė Gabrielė iš Rietavo.

 

Nelyginti, o parodyti pavyzdį

Jaunam žmogui labai sudėtinga būti savimi, kuomet iš visų pusių yra ne tik patarinėjama, bet ir nurodinėjama, kaip gyventi, koks jis turėtų būti ir koks neturėtų. Jaunuoliams reikia sėkmingų pavyzdžių, kurie skatintų veikti, o ne ribotų jų norus ir tikslus.
„Mes visi norime būti savarankiški ir laisvi. Jeigu moksleivis jaus, kad jo nuomonė gerbiama, jei su juo bus bendraujama demokratiškai, o ne kaip kareivinėse, jis labiau pasitikės savimi, gebės priimti ir atsakyti už savo sprendimus. Svarbiausia, kad jis žinotų, kad yra unikalus, nes dažniausiai tėvai ir mokytojai daro didelę klaidą lygindami jaunuolį su bendraklasiu, kuris geriau mokosi, ar su kaimynų vaiku, kuris yra paklusnesnis“, – pasakoja T. Kaulinskas.
Mokykloje (ir ne tik) dažniausiai yra dvi lyderių grupės: pozityvūs, kurie tampa įkvepiančiais pavydžiais, ir destruktyvūs, kurie gąsdindami, žemindami kitus, buria aplink save „taisyklių laužytojus“, į kuriuos jaunuoliai pradeda lygiuotis. Norint atskirti šias dvi grupes reikia sąmoningumo ir brandumo.

 
Lyderio savybės ugdomos

Lyderio savybės neišugdomos per komandinius žaidimus ar viešo kalbėjimo pamokėles. Svarbiausia, kad jaunas žmogus būtų savimi, stiprintų atsakomybės jausmą bei sugebėtų priimti ir gerbti kitą. Žinoma, šios savybės yra ugdomos, tačiau pokyčius lems ne tik pastangos, bet ir aplinka, kurioje formuojasi jaunas žmogus.
„Lyderio kompetencijos, tokios kaip laiko planavimas, užduočių skirstymas, gali būti lavinamos dedant pastangas. Tačiau asmeniniam augimui ypač reikalingos pozityvios aplinkos, nes supanti kritinė masė programuoja mūsų smegenis įvairiais įsitikinimais ir taisyklėmis, nuo kurių, deja, sudėtinga atsiriboti. Dėl to moksleiviams būtina lankyti įvairius būrelius, laisvalaikio užsiėmimus, kuriuos vestų motyvuojantys ir įkvepiantys lyderiai“, – teigia „Kito varianto“ vadovas.

http://jaunimogidas.lt/lyderiu-gali-buti-kiekvienas-net-ir-moksleivis/

Submit a Comment